Někdy stačí jediný výrazný kus nábytku nebo naopak pár stylových doplňků a dekorací a můžete si připadat jako v oblíbeném příběhu. Stylistka Andrea Čučka vybrala čtyři filmy, jejichž atmosféru zhmotnila v odlišných interiérech. „Nechtěli jsme vytvořit scény identické s těmi filmovými, ani by to nebylo možné,“ říká Andrea. „Ale stačí opravdu málo, abychom prostor symbolicky propojili s geniem loci, který je nám blízký.“
Před 55 lety vyšla kniha do té doby neznámého spisovatele Maria Puza o sicilském rodinném klanu Corleone. Autor během psaní příběh přejmenoval a pod názvem Kmotr si jej koupilo víc než 30 milionů lidí. A další miliony jsou dodnes fascinovány jeho geniálním filmovým zpracováním. Andrea posunula styl pánského pokoje s jasnou stopou nostalgie a vůní doutníků do 21. století. „Ikonická pohovka Chesterfield s prošíváním a knoflíky působí se sametovým čalouněním útulněji a vizuálně příjemněji než klasická varianta v kůži,“ říká Andrea. Oblé tvary pohovky vyvažuje minimalistická komoda s jemným zlatým detailem v podobě kování. Zlatý motiv se opakuje na odkládacím stolku s tmavou skleněnou deskou, drobných dekoracích a závěsném svítidle. Místo koberce s vysokým vlasem, který by luxusní dojem zbytečně akcentoval, Andrea použila orientální vzor s efektem vybledlých barev a celou kompozici doplnila o střízlivé, ale půvabné černobílé fotografie architektonických detailů.
Květina ve váze, něžný svícen nebo lustřík s křišťálovými přívěsky nenápadně upozorňují na to, že nejde čistě jen o „pánský klub“.
Odkaz na estetiku 60. let nese ložnice, v níž se Andrea nechala inspirovat filmem Single Man z roku 2009. Úspornou barevnou paletu oživují geometrické vzory na doplňcích. „Mám tenhle příběh moc ráda, možná i proto, že jsem v duši minimalistka,“ usmívá se Andrea a upozorňuje na zajímavé struktury: „Jsem nadšená z komody a psacího stolku z řady Nova, jsou to opravdu nádherné kousky.“ Další rozměr a plasticitu vnáší do prostoru velkorysá čalouněná postel. Dvojice lamp v nadčasovém designu působí hravě a podtrhuje Andrein cit pro detail.
Židle svým tvarem a čalouněním elegantně navazuje na koncept, ve kterém tentokrát nehrají hlavní roli barvy. Symbolickou tečkou je pak koberec v krémové barvě s kresbou připomínající japonské zenové zahrady.
Životní příběh dánské spisovatelky Karen Blixenové se v polovině 80. let stal předlohou filmu oceněného sedmi Oscary včetně sošek pro hlavní představitele Meryl Streepovou a Roberta Redforda. Andreu inspiroval k vytvoření letního interiéru s vůní opravdu horkého léta uprostřed džungle. Kompozice v barvách písku a suché trávy, jejímž středem je zahradní nábytek z přírodního ratanu, bude vypadat stejně dobře na terase, v zimní zahradě nebo salonu. „I tady hrají důležitou roli různé struktury, které dodávají prostoru hloubku,“ říká Andrea. „Křesílka a stolek působí lépe v jednotném designu, ale nebojte se je kombinovat s lucernami různých tvarů,“ doplňuje Andrea. Polštář a dřevěné dekorace s „africkými“ motivy na doplňcích a dekoracích jsou novinkou letního butiku (zatím pouze v obchodech).
Večer po horkém letní dni bude příjemné dívat se na hvězdy, poslouchat oblíbenou hudbu a snít jen při měkkém světle svíček ve stylových lucernách.
Minimalismus v japonském pojetí, křehkost porcelánu a pleti krásek ovládajících umění čajového obřadu a půvab ručně malovaných slunečníků a vějířů spojila Andrea v intimní atmosféře se stíny bambusových listů. „Marshallův film Gejša mě kromě jiných věcí z profesního hlediska samozřejmě fascinuje dokonalou scénografií,“ říká Andrea. Porcelánové misky nechala vyniknout v prosvícené komodě s lamelovými dvířky. Posezení na zemi vytvořila jednoduše z polštářků a dřevěného pořadače na příbory obráceného dnem vzhůru (pouze v obchodech).